
Z důvodů opatření vlády ČR ze dne 10. 3. 2020 konferenci Perpetuum rušíme.
Peníze za zakoupené vstupenky vrátíme v plné výši.
O případném novém termínu vás budeme informovat.
DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ
Konference o inovativních školách,
které se nebojí učit jinak.
Jak by měla vypadat škola, v které jsou děti opravdu šťastné? A jak dokáže taková škola připravit žáka i na šťastný budoucí život? Jak vybrat tu správnou pro vašeho potomka?
O konferenci | |
Většina z nás se určitě shodne na tom, že by škola měla v dětech podporovat přirozenou touhu poznávat nové věci. Jak ale v dětech vypěstovat ideální míru odpovědnosti a zároveň jim poskytnout dostatek svobody? Nakolik děti mají spolurozhodovat na celkovém dění ve škole? Nakolik má škola spolupracovat s rodiči?
Nejen tyto otázky zodpoví letošní ročník konference Perpetuum, který je věnován inovativnímu a alternativnímu vzdělávání. Na konferenci se představí různé typy škol, soukromé i státní. Chybět nebudou především praktické workshopy, kde se seznámíte s jejich postupy a metodami. Povedou je ředitelé a zástupci škol a vy se jich budete moci zeptat na vše, co vás zajímá.
Školy
Workshopy
Podmínky učení? Pohoda, spolupráce a komunikace
Kdo: | Irena Procházková, učitelka, vedení ZŠ Horácké nám., Brno |
Kapacita: | 25 osob |
Na workshopu naší brněnské ZŠ Horácké náměstí se dozvíte to nejdůležitější, co byste měli vědět o tzv. daltonské škole. Ukážeme vám, jak ve škole vytváříme atmosféru podporující učení a dobré vztahy. A podíváme se i na to, jak uplatňujeme individuální přístup k žákům.
Seznámíte např. s používáním týdenních plánů, formativním hodnocením, systémem třídnických hodin, pracovními výjezdy pedagogů a jejich obsahem, či mentorskou podporou učitelů. Budete si navíc moci sami vyzkoušet konkrétní aktivitu z hodnotového vzdělávání.
Montessori pomůcky ve výuce: praktické ukázky
Kdo: | Hana Chramostová, ředitelka Montessori ZŠ Andílek, Praha |
Kapacita: | 25 osob |
Představíme vám montessori pedagogiku, v níž učitel respektuje jedinečnost a potenciál každého dítěte, vede jej k odpovědnosti k sobě i k okolnímu světu a k tomu, aby dítě bylo aktivním činitelem vlastního učení.
Provedeme vás základními principy prezentací s pomůckami v montessori výuce na naší ZŠ Andílek na Praze 5. Ty si pak budete moci sami vyzkoušet v malých skupinách na stanovištích. Nahlédnete do principů práce s žáky v systému, který využívá přirozenou touhu po vědění, zvědavost a motivaci k učení. Možná i vy sami poté zatoužíte stát se dítětem a projít tímto způsobem povinnou školní docházku…
Studijní autonomie aneb Buď sám sobě učitelem
Kdo: |
Jana Codlová, ředitelka ScioŠkoly Praha 6, Adam Lalák, metodik Scio, Praha |
Kapacita: | 25 osob |
Úkolem učitele kdysi bylo předat žákovi vědomosti, které později možná využije v praxi. Dnešní svět se mění tak rychle, že se musíme novým věcem učit téměř každý den. A systém pouhého „předávání vědomostí“ nestačí. Moderní školy by podle nás měly vést děti k tomu, aby byly schopné řídit si a pohánět svůj učební proces samy. Jinými slovy, měly by je vést k učební autonomii.
Jak studijní autonomie funguje? Z čeho se skládá a jak ji co nejefektivněji rozvíjet? To se dozvíte v našem interaktivním workshopu. Zážitkovou formu si vyzkoušíte, jak to funguje na ScioŠkole Praha 6. A taky vám spolu s dětmi z naší školy ukážeme, že být sám sobě učitelem nemusí být jen školák, ale i my, dospěláci. Přijďte v sobě probudit vnitřní motivaci k učení!
Hodnocení naruby: jak hodnotí žáci učitele
Kdo: | Jan Juříček, zástupce ředitele ZŠ Strossmayerovo náměstí, Praha |
Kapacita: | 25 osob |
Ve workshopu se dozvíte, že hodnocení neprobíhá pouze od učitele směrem k žákům, ale i naopak. A to i v případě běžné veřejné základní školy jakou je naše ZŠ Strossmayerovo náměstí. Budeme si také povídat o tom, jaké inovace mohou transformovat celkovou kulturu školy. V rámci workshopu si vyzkoušíte, jak funguje interaktivní online program Socrative, který používáme ve výuce k testování a procvičování.
Konflikty mezi žáky: hrozba nebo příležitost k rozvoji?
Kdo: | Klára Koubská, ředitelka SMART ZŠ, Roudnice n. Labem |
Kapacita: | 25 osob |
Workshop SMART ZŠ z Roudnice n.L. představí základní typy konfliktů ve škole a zapojí účastníky do procesu hledání nejlepších řešení těchto konfliktů. Výsledkem diskuze a společné práce budou základní pravidla a nástroje pro řešení každodenních konfliktů ve škole, které si účastníci mohou odnést do své školní práce.
V druhé části workshopu se zaměříme na prevenci konfliktů a na to, jak prostřednictvím rozvíjení školní demokracie můžeme předat dětem odpovědnost a dám jim do ruky vhodné nástroje k řešení konfliktů, které běžně ve škole zažívají.
Příklady komunikace v triádě rodič-dítě-škola
Kdo: | Ivan Semecký, ředitel Waldorfské ZŠ a SŠ Semily |
Kapacita: | 25 osob |
Nesmírně důležitým prvkem při vytváření dobrých vztahů a bezpečného prostředí ve škole je fungující komunikaci školy, žáka a rodiče. Přivedeme s sebou naše žáky a jejich rodiče a ukážeme vám, jak to probíhá u nás ve Waldorfské ZŠ Semily. Budete mít jedinečnou možnost klást otázky všem třem stranám současně a vidět, jak tento styl spolupráce vnímají zástupci jednotlivých skupin – tedy žáci i rodiče.
Budete se také moci zapojit dospolečné práce např. do plánování rozvoje školy, případně do témat, která ke spolupráci rodič-dítě-škola sami navrhnete.
Program
10.00 – 12.00 | registrace, „miniveletrh“ škol, možnost prohlídky výstavy Jiřího Davida „Jsem tady“ |
12.00 – 12.10 | úvodní slovo |
12.10 – 13.30 | úvodní debata se školami |
13.30 – 14.00 | coffee break |
14.00 – 15.00 | blok workshopů 1 |
15.00 – 15.10 | přesun |
15.10 – 16.10 | blok workshopů 2 |
16.10 – 16.30 | coffee break |
16.30 – 18.00 | závěrečná debata a reflexe |
18.00 – 19.30 | networkingová číše vína |
Jaký byl minulý ročník? Podívejte se

Z důvodů opatření vlády ČR ze dne 10. 3. 2020 konferenci Perpetuum rušíme.
Peníze za zakoupené vstupenky vrátíme v plné výši.
O případném novém termínu vás budeme informovat.
DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ
Pořadatel

Za podpory
